کاهش  ۵۰ درصدی کالای قاچاق و ارز

دبیرستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از کاهش  ۵۰ درصدی کالای قاچاق و ارز در سطح کشور خبر داد.

 به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حسنی مقدم، دبیرستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در دیدار با نماینده، ولی فقیه استان گفت: در ۴ سال اخیر در سطح کشور میزان قاچاق کالا و  از  ۱۲ میلیارد دلار به ۶ میلیار دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشترین کالای قاچاق ورودی به کشور لوازم ارایشی و بهداشتی است،افزود:کالاهای آرایشی و بهداشتی به سبب نداشتن تاریخ تولید و انقضا خسارات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

حسنی مقدم بیان کرد: با توجه به ورود  80تا 90درصد کالای قاچاق از سمت مرزهای شرقی و غربی کشور،استان خراسان جنوبی یک مسیر عبور برای ورود کالای قاچاق است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ببشترین کشفیات کالای قاچاق به استان در ایستگاه های ورودی شهرها است و در سطح عرضه 10درصد است که در زمینه لوازم دخانی،ارایشی و بهداشتی به صفر رسیده است.

حسنی مقدم با اشاره به کشف بیش از یک میلیون لیتر سوخت در سنوات گذشته گفت: در استان کشف سوخت قاچاق به 70 تا 80 لیتر در ماه رسیده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال،لوازم آرایشی بهداشتی ،اشامیدنی و البسه دسته دوم بیشترین کالاهای قاچاق بوده است که 14 تن کالای قاچاق معدوم شده است .

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: وجود تقاضا برای کالای قاچاق،ناهمسانی قیمت کالا،ضعف صنعت و تولید کالای داخلی،بیکاری جوانان،سوداور بودن کالای قاچاق و محرومیت های شهرستان های محروم از عمده ترین دلایل قاچاق کالااست.

در ادامه این جلسه،سرهنگ حسینی نماینده دبیرکمیته اطلاعات و عملیات مبارزه با کالای قاچاق و ارز در استان با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو کلیدورهای ورودی کالای قاچاق نیست گفت:در قاچاق کالای سوخت،سیگار و دارو استان با افزایش و کالاهای پوشاک ،ماهواره ، لوازم آرایشی بهداشتی و دام با کاهش رو به رو است.

آینه دار، دبیر کمیته فرهنگی و تبلیغات مبارزه با کالا قاچاق و ارز استان گفت: در سال گذشته رسانه ملی با پخش 15برنامه تولیدی رادیویی،13برنامه تلویزیونی،107 دقیقه خبر،104خبر رادیویی و 130خبر مکتوب در حوزه فرهنگی فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه در طی نظرسنجی های انجام شده 78درصد مردم به استفاده نکردن از کالای قاچاق و حمایت از کالای ایرانی رای داده بودند گفت: در سال جاری علی رغم بی مهری ها و حمایت نشدن های رسانه ملی ،این حوزه پرچم دار بوده است.

آینه دار گفت:رسانه ملی به کار خودش درست عمل کرده است و اگر مورد حمایت مادی و معنوی بیشتری در استان قرار بگیرد می تواند در این بحث بیشتر و بهتر فعالیت داشته باشد.

دکتر ناصری،نماینده حوزه پیشگیری بر عرضه و کالاهای سلامت محور گفت: اعلام نظر درمورد محموله های ورود کالا به استان،پاک سازی و نظارت بر کالاهای سلامت محور و اگاه سازی مردم از جمله کارهای دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینه مبارزه با کالای قاچاق و ارز است.

انتهای پیام/ ط آ

ورود  80تا 90درصد کالای قاچاق از سمت مرزهای شرقی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.